Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارخودروداخلی

از خودروی اقتصادی شرکت سایپا رونمایی شد + مشخصات فنی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت سایپا سرانجام اواخر هفته گذشته (مصادف با پنجشنبه، سوم شهریورماه) از اولین نمونه خودرو اقتصادی خود بصورت رسمی و با حضور وزیر صمت رونمایی کرد. با این وصف شاید بتوان گفت که اقدام تهدیدآمیز مجلس در خصوص صدور مجوز واردات خودرو از خارج جواب داده باشد. گفتنی است محصول مشترک ایران خودرو و سایپا روی پلتفرم رنو کویید ساخته شده است و مجری این طرح اقتصادی بن رو یا شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو خواهد بود. در ادامه همراه لیون تک باشید.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم امروز شخصا از خودروی جدیدی رونمایی کرد. با این حال هنوز زمان عرضه و قیمت آن مشخص نشده و باید دید برنامه سایپا در این زمینه چیست. هرچند گفته می‌شود این خودرو اقتصادی‌ترین محصول این شرکت است.

مشخصات فنی خودرو اقتصادی سایپا

البته قرار نیست این خودرو به زودی راهی بازار داخلی شود و آن‌طور که در نمایشگاه تحول اقتصادی صنعت خودرو گفته شده، رنو کویید ایرانیزه هنوز در حال سپری کردن مراحل اولیه و آزمایشی است. همچنین سایپا با جدیت هر چه تمام سعی می‌کند ظاهر این محصول را به صورت اختصاصی تولید کند. هدف این است که خودروی سایپا با ظاهر متفاوت از K112 ایران خودرو راهی بازار شود.

خودرو اقتصادی و جدید سایپا معرفی شد.

مشخصات فنی این محصول جدید و بی‌نام از سوی سازنده آن یعنی شرکت سایپا از این قرار اعلام شده است: «اولین خودروی اقتصادی سگمنت A با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور موتور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتون متر و همچنین فاصله میان دو محور ۲۴۳۰ میلیمتر خواهد بود.»

یکی از نقاط قوت محصول مشترک ایران خودرو و سایپا مصرف سوخت پایین ۵ لیتری آن است. سیستم انتقال قدرت هم از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیروی لازم را به محور جلو منتقل می‌کند. ابعاد خودروی اختصاصی ایران خودرو K112 بدین ترتیب خواهد بود: طول ۳۸۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۵۹۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۹۰ میلی‌متر. فاصله محوری این خودرو هم ۲۴۳۰ میلی‌متر بوده و وزن این هاچ بک ۷۷۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم ارزیابی شده است

قیمت این خودرو بین 150 تا 250 میلیون تومان خواهد بود

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت درباره قیمت اولین خودرو اقتصادی سایپا گفت: «قیمت این خودروی اقتصادی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود و قرار است معماری آن طوری طراحی شود که زیر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه بردارد.»

خودرو اقتصادی و جدید سایپا معرفی شد.

به نظر می‌رسد رونمایی امروز وزیر صمت از خودروی اقتصادی ساخت سایپا با پیش کشیدن برنامه واردات خودروهای خارجی بی ارتباط نباشد. صدور مجوز واردات خودروهای خارجی از ابتدای سال جاری یکی از موضوعات بحث برانگیز اقتصادی بود اما در نهایت مجلس اعلام کرد که در اصل به منظور تهدید خودروسازان داخلی این موضوع را دنبال کرده است.

خودرو اقتصادی و جدید سایپا معرفی شد.

نسخه آزمایشی K112 ایران خودرو در کابین داخلی از تریم مشکی و قرمز استفاده کرده و از جمله تجهیزاتی که به چشم می‌خورد می‌توان به صفحه نمایش نسبتا بزرگ روی داشبورد و شیشه بالابر برقی اشاره کرد. هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی از این خودرو منتشر نشده و در حد یک خودروی نسخه اولیه از آن اطلاع داریم. دو شرکت ایران خودرو و سایپا با فرمان وزارت صمت سال‌هاست روی تولید نسخه ایرانی رنو کویید کار می‌کنند تا محصولی اقتصادی برای قشر کم درآمد جامعه تولید کنند.

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا